Hrănim Zen-ul sănătos

Cum să găsești cele mai bune și cele mai potrivite antrenamente pentru acasă

Pentru mulți dintre noi, antrenamentele de acasă reprezintă visul suprem al fitness-ului: sălile de sport au propriile avantaje, desigur, dar ideea de a te concentra doar pe corpul tău și de a-ți face rutina de exerciții din confortul propriei tale case – fără să-ți face griji pentru ceea ce porți, despre felul în care arăți în oglindă lângă alți străini transpirați sau ce echipamente vei folosi dacă cel pe care îl dorești este deja ocupat – este scenariul perfect pentru antrenament.

În zilele noastre, visul suprem al multura s-a transformat într-o adevărată provocare pentru mulți, pentru că totul se întâmplă între pereții casei. Din acest motiv, găsim din ce în ce mai greu motivația de a face sport, într-un colțișor al casei. Dar poate totul se rezumă să găsești cele mai bune și cele mai potrivite antrenamente pentru acasă.

Dar de unde să începem? Poate fi dificil de găsit spațiul și timpul pentru antrenamentele de acasă. În timp ce antrenamentele de acasă sunt convenabile, există și posibilitatea de a le lăsa baltă, deoarece te gândești că te poți antrena „mai târziu”, după cum toți antrenorii de sport avertizează.

Primul pas? Plănuiește-ți un antrenament acasă la fel ca la o clasă de spinning la care trebuie să ajungi la timp pentru a-ți lua bicicleta preferată și ascunde telecomandă TV ispititoare cu hainele de antrenament.

Apoi mai este și problema de a găsi regimul propriu care să corespundă nevoilor tale personale de fitness. Există atât de multe opțiuni pentru a face sport acasă, cu mai multă tehnologie și echipamente disponibile pentru mai multe persoane. Poți alege între un antrenament cardio excelent, un antrenament de forță, un antrenament HIIT, un antrenament de echilibru, yoga sau multe altele. Gândește-te la obiectivele tale și stabilește-ți antrenamentele în consecință.

foto: FREEPIK

Cum să alegi cele mai potrivite antrenamente pentru acasă

Deși poate fi tentant să mergi direct la partea distractivă – alegând care este planul pentru antrenamentul de acasă pe care îl vei încerca mai întâi – așa cum se întâmplă în momentul începerii oricărui nou obicei, este important să te ocupi mai întâi de elementele de bază pentru a te asigura că ești pregătit/ă să te ții de planul de antrenament de acasă. În acest sens, iată pașii de urmat pentru a realiza cel mai bun antrenament de acasă pentru tine:

Pasul 1: Definește-ți obiectivele de fitness.

Acest pas este adesea trecut cu vederea, dar este crucial pentru a-ți da seama de rutina de exerciții fizice și de starea generală. Trebui să te decizi ce vrei pentru și de la corpul tău, până la urmă! Determinarea a ceea ce speri să obții – fie că pierzi în greutate, fie îți tonifiezi brațele pentru sezonul costumelor de baie, fie alergi, menținându-ți rezistența pe măsură ce înainte în vârstă sau, pur și simplu, vrei să te miști mai mult, după zile întregi de stat pe canapea, în autoizolare – stabilirea obiectivelor va face ca următorii pași ai acestui proces să fie mai clari și mai simplu de obținut.

Pasul 2: Creează-ți spațiul de antrenament.

Un lucru este să-ți imaginezi o sală de sport acasă, și cu totul altceva este să știi cu adevărat unde va fi aceasta în casa ta. În cazul în care spațiul de care ai nevoie pentru o zonă de antrenament nu se potrivește cu spațiul pe care îl ai de fapt, s-ar putea să fie timpul să te întorci la schiță – sau să fii creativ/ă! De exemplu: vrei să ai o rutină de yoga dimineața, dar nu ai suficient spațiu pentru saltea? Încearcă mișcări de yoga pe care le poți face din pat.

Pasul 3: Alege-ți echipamentul de antrenament.

foto: UNSPLASH

Acest pas depinde în mare măsură de pașii de dinaintea acestuia, deoarece cele mai bune echipamente de sală pentru tine vor varia în funcție de obiectivul tău specific de fitness, precum și de spațiul pe care îl ai pentru a depozita și utiliza echipamentul respectiv. În mod alternativ, dacă nu ai spațiu sau bani pentru o mulțime de echipamente pentru exerciții fizice, există foarte multe modalități de a lucra de acasă fără echipament, așa că nu lăsa lucrul acesta să te împiedice să-ți atingi obiectivele pentru antrenamentele de acasă.

Pasul 4: Fă mișcare.

Acum că știi ce obiective ai referitoare la antrenamentele de acasă, unde le vei face și dacă vei avea echipamentul necesar pentru acestea, este timpul să treci la treabă!

foto: UNSPLASH

Antrenamente accesibile pentru începători

Dacă nu ești obișnuit/ă cu antrenamentele, poate fi puțin dificil să știi de unde să începi. În general, cel mai bine este să începi cu antrenamentele cu greutatea corpului, care îți permit să te obișnuiești cu forma corectă a unui exercițiu înainte de a adăuga greutate, dar depinde și de ceea ce încerci să realizezi.

O altă opțiune excelentă pentru fitness-ul pentru începători este găsirea unor rutine scurte și simple pe YouTube. Sunt multe variante pe care le poți găsi acolo, Livestrong fiind excelent pentru antrenamentele de fitness iar Sarah Beth fiind o opțiune pentru iubitorii de yoga.

Există multe motive pentru a începe un plan de exerciții de acasă, dar unul dintre motivele cele mai comune este slăbitul. Capacitatea de lucra în intimitatea propriei case poate fi deosebit de plăcută atunci când te simți mai puțin încrezător/încrezătoare în ceea ce privește corpul tău și nu vrei să mergi la sală.

Însă, în această perioadă, pe lângă nevoia de slăbit avem nevoia de mișcare pentru sănătatea noastră psihică. Pentru persoanele aflate în izolare în acest moment, psihologii atrag atenția că este esențial să facă mișcare. Iar importanța nu are legătură doar cu toate kilogramele acumulate, ci cu faptul că sentimentele și frustrările noastre ajung să se sedimenteze în noi, fără nicio opțiune de autoreglare.

Mișcarea este soluția de a depăși mai ușor aceste zile petrecute doar acasă și de a diminua efectele pe care le-am putea experimenta, din punct de vedere mental, după o perioadă în care nu am avut parte de satisfacții profesionale, mișcare, aer curat, plimbări prin parcuri și libertate.

foto: FREEPIK

Tipuri de antrenamente de acasă

Te-ai îndrăgostit recent de Pilates? Nu poți să trăiești fără CrossFit? Nu te descuraja și nu crede că exercițiile de acasă nu sunt posibile pentru tine pentru că preferi un stil de fitness, care se face în mod obișnuit într-un studio sau la sală. Cu câteva modificări ușoare, cele mai populare antrenamente pot fi realizate în confortul propriei case. De exemplu, poți face cu ușurință antrenamentul HIIT acasă, deoarece implică exerciții cu greutatea corporală, ceea ce înseamnă că nu trebuie să te duci să cumperi niciun echipament special pentru antrenament.

Nu ai nevoie de echipamente scumpe atunci când vine vorba de antrenamente de forță acasă. Instrumentele de bază, precum greutățile kettlebells, ganterele și barele de tracțiune improvizate pot fi la fel de eficiente ca aparatele scumpe de la sală. Iar pentru yoga nu au nevoie decât de o saltea și de 10 minute pentru tine.

Tu reușești să te motivezi să faci mișcare acasă?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *