Alimentație sănătoasă Dulciuri BIO Hrănim Zen-ul sănătos

15 beneficii pentru care merită să consumi fructe de padure

Te-ai gândit vreodată cât de grozave sunt de fapt binecunoscutele fructe de padure? Le poți folosi la deserturi, la băuturi, la salate sau poți orna cu ele diverse preparate, cum ar fi clătitele. Le poți chiar mânca simple, ca gustare, pentru că sunt delicioase! Cum probabil presupui deja, fructele de pădure au numeroase beneficii pentru sănătate. Să aruncăm o privire la efectele pozitive pe care le vei observa la starea ta de sănătate dacă vei consuma în mod regulat fructe de padure!

Fructele de padure au o cantitate mare de antioxidanți

Aproape toate fructele de pădure sunt pline de antioxidanti! Dacă nu știai, antioxidanții contribuie la prevenirea bolilor, ajută la sănătatea părului și a pielii și îmbunătățesc starea generală de sanatate. De aceea oamenii care beau smoothie-uri par să fie fericiți tot timpul!

Foto: unsplash

Fructele de pădure te ajută să scapi de kilogramele în plus

Fructele de pădure au un aport caloric scăzut, ceea ce înseamnă că le poți mânca liniștit, fără să acumulezi kilograme nedorite. Datorită faptului că sunt suculente și conțin multă apă, o mare parte din masa fructelor de pădure constă de fapt în apă lipsită complet de calorii. O căpșună de mărime medie are în jur de trei sau patru calorii. O cană de afine are în jur de 80 de calorii.

Fructele de pădure au un conținut ridicat de fibre

Aproape toate fructele de pădure au în jur de 85% apă, restul constând în fibre. Astfel, dacă duci un stil de viață sănătos, poți integra cu ușurință orice fel de fructe de padure în regimul tău alimentar. Acest lucru te va ajuta să te menții la greutatea dorită și să îți protejezi sănătatea intestinală. Ține totuși cont de faptul  că este nevoie să mănânci fructele întregi dacă vrei să ai parte de conținutul lor de fibre! Sucurile, oricât de naturale ar fi, conțin 0% din fibrele fructelor din care au fost făcute. Așadar, dacă vrei să ai parte de conținutul de fibre al fructelor de padure, va fi nevoie să le prepari sub formă de smoothie sau să le cosumi în stare întreagă.

Fructele de padure au un conținut considerabil de acid folic

Acidul folic (cunoscut și sub numele de vitamina B) este cunoscut pentru beneficiile pe care le are asupra sănătății, printre care se numără și fortificarea sănătății cardiovasculare. De asemenea, studiile arată că fructele de pădure ajută la prevenirea sau ameliorarea afecțiunillor precum depresia. Sunt în mod special benefice pentru femeile însărcinate, întrucât contribuie la prevenirea aparițiilor tulburărilor de creștere fetală și a defectelor neurologice care pot surveni la naștere.

Foto: pixabay

Fructele de pădure au un conținut ridicat de atocianină

Înca nu a fost stabilit cu exactitate ce anume face atocianina, dar aproape toată lumea este de părere că are diverse efecte pozitive asupra sănătății. Atocianina le dă fructelor de pădure culoarea specifică și acționează ca un colorant alimentar natural. Se crede că are proprietăți terapeutice și de prevenire, precum capacitatea de a reduce riscul de boli cardiovasculare.

Fructele de pădure contribuie la controlul și prevenirea diabetului

Substanțele nutritive pe care le poți găsi în diverse fructe de padure contribuie la prevenirea diabetului de tip 2. De asemenea, fructele de pădure sunt benefice și pentru persoanele care suferă deja de diabet. Datorită conținutului bogat de fibre pe care l-am menționat anterior și a faptului ca cele mai multe fructe de padure pot îndulci o băutură deși nu conțin zahăr, pot fi gustarea dulce ideală pentru diabetici.

Fructele de padure previn degradarea psihică

Conform studiilor, în cazul femeilor care consumă frecvent fructe de padure s-a observat o încetinire a degradării psihice specifice înaintării în vârstă. Studiile au arătat că femeile care au consumat cantități mari de fructe de padure aveau memoria și psihicul într-o stare mult mai bună și puteau gândi cu mai multă acuratețe. Poate acum nu ți se pare ceva deosebit, însă odată cu vârsta aceste aspecte devin foarte importante!

Merișoarele și afinele ameliorează infecțiile tractului urinar

Foto: unsplash

Studiile arată că sucul de merisoare contribuie la vindecarea infecțiilor tractului urinar datorită substanțelor nutritive pe care le au și a abilității de a elimina agenții dăunători care cauzează infecții. Există de asemenea studii care arată că afinele au un efect similar. Dacă vrei să îți fortifici sănătatea tractului urinar, sucul de afine sau merisoare îți poate fi de mare ajutor!

Toate fructele de pădure previn apariția bolilor cardiace

Acest lucru este valabil pentru toate fructele. Fiecare fruct fără grăsime, fără colesterol și plin de substanțe nutritive te îndepărtează de afecțiunile cardiace. Nu mai este nevoie să menționăm câte studii sprijină aceste afirmații, pentru că toate studiile efectuate vreodată au arătat acest lucru! Este bine să adaugi culoare regimului tau alimentar și, din fericire, fructele de pădure au foarte multă culoare!

Căpsunile sunt benefice pentru sănătatea ochilor

Foto: unsplash

Conform studiilor, dacă mănânci cel puțin trei porții de căpșuni pe săptămână previi degenerescenta maculara.

Afinele pot fi congelate fără a-și pierde din antioxidanti

Orice fructe de padure au o contribuție imensă pentru starea de sănătate, însă cea mai mare problemă este că se strică destul de repede. Din această cauză nu poți cumpăra prea multe deodată, mai puțin în cazul afinelor. A fost dovedit că afinele pot fi congelate fără griji: își vor păstra toate substanțele nutritive! Asta înseamnă că poți congela aceste fructe de padure pentru luni întregi!

Merișoarele au efecte mai puternice atunci când sunt luate sub formă de extract

Merișoarele sunt fructe de padure cu adevarat deosebite. De obicei oamenii nu le consumă în stare crudă din cauza gustului acrișor. Sunt adesea îndulcite, confiate sau consumate sub formă de băutură, însă pot fi luate și ca extract sau vitamine. Studiile recente au arătat că suplimentele alimentare sunt mai sănătoase ca sucurile de fructe, deoarece substanțele nutritive au un efect mai pronunțat atunci când consumi întregul fruct, nu doar anumite părți, cum este cazul sucurilor de fructe.

Merișoarele contribuie la prevenirea cancerului

Numeroase studii au arătat că diverse proprietăți din merisoare contribuie la prevenirea cancerului. Beneficiile se manifestă în moduri variate, cum ar fi îmbunătățirea stării generale a întregului organism. Merișoarele au de asemenea substanțe care contribuie la prevenirea apariției celulelor canceroase.

Fructele de pădure contribuie la prevenirea Alzheimerului

Anumite studii au arătat că polifenolii din multe fructe de padure contribuie la eliminarea toxinelor din creier care duc la apariția bolii Alzheimer. Mai este nevoie de multe studii aprofundate, însă atunci când vine vorba de o boală atât de grea ca Alzheimerul, orice metodă de prevenire merită încercată.

Fructele de pădure contribuie la prevenirea bolii Parkinson

Parkinsonul este una dintre cele mai cumplite afecțiuni care pot lovi pe cineva. Studiile arată că două porții de fructe de pădure pe săptămână pot reduce riscul apariției bolii Parkinson cu aproape 25%. Există și persoane în cazul cărora riscul a fost redus cu 40%.

Foto: unsplash

Fructele de pădure pot fi integrate cu ușurință în aproape orice tip de regim alimentar și fac parte din seria gustărilor sănătoase. Dacă luăm în considerare beneficiile enumerate mai sus, adăugarea fructelor de pădure în meniul săptămânal pare o idee grozavă! Sunt deosebit de gustoase și foarte sănătoase!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *