Hrănim Zen-ul sănătos

Începe primăvara cu momentul tău de selfcare: HelloRăsfăț!

Atunci când vorbim despre dragoste, iubire și gesturi frumoase, de prea puține ori ne gândim la noi. Primul gând: ceilalți. Fie că este partenerul/a, prietenii sau părinții, investiția în ceilalți vine mereu mai ușor decât investiția în noi. Și pentru că primăvara a bătut la ușă, noi te provocăm să incepi luna martie investind în tine. Un moment de selfcare pentru trup, psihic și suflet. Avem idei pentru băi medicinale, rețete pentru ten și corp, chiar și posturi de yoga. Doar câteva dintre micile plăceri pe care ți le poți oferi în aceast sfârșit de săptămână, cu dragoste și răbdare, pentru tine.

Fă-ți timp pentru tine și bucură-te de un răsfăț minunat.

Rețete cu matcha pentru ten

Matcha, ceaiul verde vibrant pe care tocmai l-ai descoperit sau de care ai auzit de la prietenii tăi, este un ceai care cucerește din ce în ce mai mulți oameni. Nu degeaba! Acest superfood este încărcat cu beneficii pentru sănătate și toată lumea îl consumă pentru că reușește să satisfacă nenumărate nevoi: te ajută să slăbești sau să meditezi, stimulează metabolismului, reduce riscului de boli de inimă și îmbunătățește starea de spirit.

Iar versatilitatea ceaiului matcha constă și în faptul că poate fi folosită și la exterior, sub formă de… măști! Acest ceai verde este un detoxifiant natural care te ajută să menții pielea tânără și strălucitoare datorită antioxidanților pe care îi conține. Într-un număr foarte, foarte mare! Așa se explică de ce și unele celebrități, precum Miranda Kerr, folosesc Matcha pentru a obține o piele sănătoasă și strălucitoare.

Matcha poate fi folosită în măștile de față, pentru ten acneic sau deshidratat. foto:unsplash

Pentru o mască hidratantă de față, ai nevoie de matcha și miere iar dacă vrei să te și exfoliezi, poți adăuga și puțin zahăr brun. Iată rețetele:

Ingrediente:

1 lingură de ceai matcha pulbere

1-1,5 linguriță de miere

Mod de preparare:

Se amestecă pulberele de Matcha și mierea într-un castron mic până când formează o pastă. Aplică masca pe toată fața și gâtul, mai puțin în zona ochilor și a buzelor. Lasă timp de 10-15 minute și apoi curăța fața folosind apă caldă. Dacă vrei să exfoliezi pielea, adaugă avocado și zahăr brun. Clătește cu apă caldă după 20 de minute.

Matcha și uleiul de cocos sunt o combinație perfectă pentru hidratarea tenului. foto:pixabey

Pentru reducerea acneei și pentru un aspect mai sănătos al pielii, folosește matcha în combinație cu puțină apă și ulei de cocos. În cazul în care ai pielea uscată, poți înlocui apa cu aloe vera, iaurt grecesc sau miere.

Ingrediente:

Jumătate de lingură de apă

1 lingură de pulbere de matcha

Jumătate de lingură de ulei de cocos

Mod de preparare:

Se amestecă o jumătate de lingură de apă cu pulberea Matcha până când se obține o pastă tartinabilă. Adăugă ulei de cocos pentru hidratare. Aplică masca pe fața curată și așteaptă să se usuce. Clătește cu apă caldă.

Băi medicinale și exfoliere cu uleiuri esențiale

Dacă iubești băile calde, este momentul să treci la următorul nivel. Folosește uleiurile esențiale și bucură-te de seri de pură relaxare.

Uleiurile esențiale pot fi folosite în băi și la exfoliere. foto: unsplash

Iată ce rețete am descoperit pentru tine:

Amestec pentru relaxare

Uleiul esential de lavandă este cunoscut pentru proprietățile sale de relaxare iar combinația lui cu un ulei esential de trandafiri are un efect calmant. În același timp, uleiul de vetiver are un parfum lemnos, ușor amărui, cu proprietăți relaxante și sedative, fiind ideal de folosit înainte de somn.

Ingrediente:

Ulei de migdale 1 lingură

Ulei esențial de lavandă 5 picături

Ulei esențial de trandafir 3 picături

Ulei esențial de vetiver 2 picături

Amestecă ingredientele și toarnă conținutul în cadă înainte de a intra în apă. Enjoy pentru minim 15 minute. Atenție! Ai grijă să nu aluneci atunci când ieși din cadă!

Frunzele de flori pot fi adăugat în amespecul pentru exfolierea pielii. foto:unsplash

Amestec pentru echilibrarea emoțiilor

Proprietățile unor uleiuri esențiale au efecte calmante pentru psihic și corp, dar ajută și la echilibrarea emoțiilor și hidratarea pielii. Uleiul esențial de trandafir reușește să calmeze pielea iritată și inflamațiile, în timp ce uleiul de geranium echilibrează tenul gras și calmează emoțiile. Ușor, versatil și gentil, uleiul de migdale este perfect pentru a dilua această combinație.

Ingrediente:

Ulei de migdale 1 lingură

Ulei esențial de trandafir 7 picături

Ulei esențial de geranium 7 picături

Amestecă ingredientele și bucură-te de 20 de minute de relaxare. Dacă dorești, poți înlocui uleiul de migdale cu un pahar de lapte. Un moment care să îți amintească de răsfățul Cleopatrei. Atenție! Atunci când folosești uleiurile în cadă, ai grijă să nu aluneci când intri sau ieși din cadă!

Exfolierea îți face pielea mai sănătoasă. foto: freepik.com

Fulgi de ovăz și lavandă pentru exfoliere

Folosirea unui scrub pentru corp este o metodă excelentă de a da un boost circulației și de a îndepărta celulele moarte, lasând pielea catifelată și regivorată. Uleiul de migdale este hrănitor și perfect pentru hidratarea pielii uscate. Combinat cu fulgi de ovăz și uleiurile esențiale de mușețel roman și lavandă, aceast amestec îți oferă o exfoliere delicată pentru o piele minunată.

Ingrediete:

Fulgi de ovăz 1 lingură

Flori uscate de lavandă 1 lingură

Ulei de migdale 2 linguri

Ulei esențial de lavandă 4 picături

Ulei esențial de mușețel roman 4 picături

Pisează fulgii de ovăz și florile de lavandă până se obține o pudră, apoi amestecă pudra cu uleiurile esențiale și uleiul de migdale. Lasă amestecul într-un borcan pentru o oră și apoi enjoy! Atenție! A nu se folosi pe piele lezată sau epilată recent. Termenul de valabilitate: 3 luni.

Top 3 posturi de yoga pentru relaxare

În toată agitația pe care o trăim zi de zi, rutina noastră zilnică se desfășoară deseori pe pilot automat și într-o ceață pe care ajungem să o considerăm normalitate, fără să ne dăm seama câtă nevoie avem de timp pentru noi.

Dacă nu ai reușit să meditezi prea mult în ultima perioadă, pe un vârf de munte, de preferat, atunci sigur ai nevoie de 10 minute liniștite, pentru trup și psihic. Iată 3 posturi de yoga pe care le poți încerca în fiecare seară, pentru o relaxare totală și un somn profund.

  • Child’s Pose
Child’s Pose oferă relaxare și calmează psihicului. foto: pixabey

Postura Copilului este perfectă la finalul unei zile lungi și obositoare. Rămâi în această postură între 30 de secunde și 2 minute, în funcție de cât simți tu că ai nevoie pentru a te relaxa în această poziție și de a te simți confortabil. Chiar dacă este considerată o postură de relaxare, ea îți va oferi și un streching pentru șolduri, genunchi și umeri. Poate reduce tensiunea din spate și gât, calmează psihicul și reduce stresul și oboseala. Închide ochii, respiră și uită de griji.

  • Forward bending
Uttanasana are nenumărate beneficii. foto: freepik.com

Această postură vine cu nenumărate beneficii: stimulează ficatul și rinichii, îmbunătățește digestia, reduce din simptomele menopauzei și oferă un stretching perfect pentru șolduri, tendoane și gambe. Poate ajuta și la durerile de cap, insomnii, anxietate și oboseală, prin calmarea psihicului.

Postura este recomandată persoanelor care lucrează mult la birou, pentru că reușește să reducă și durerile lombare.

  • Corpse Pose
Savasana, finalul perfect al unei sesiuni de yoga. foto: freepik

Chiar dacă postura poate părea extrem de ușoară din punct de vedere fizic, această postură, cunoscută și după numele de Savasana, este de fapt o adevărată provocare. Pentru mulți dintre noi, a sta întins, relaxat, prezent, este o adevărată luptă.

Practicată la finalul orelor de yoga, Savasana reușește să calmeze mintea, să relaxeze corpul, scade presiunea sanguină și reduce durerile de cap și oboseala. Asta cu aproape zero efort fizic!

În momentul în care stai în această postură, temperatura corpului tău scade, prin urmare este recomandat să ai aproape o pătură.

În concluzie, este crucial să avem parte și de momente de selfcare, fără să ne simțim vinovați. Acest lucru nu ne face egoiști, ci doar în contact cu mintea, spiritul și fizicul nostru. Iar studiile au arătat că persoanele care au grijă de ele, devin mai altruiste și generoase cu persoanele de lângă ei.

Dacă te hrănești fizic și psihic cu lucruri bune, lucruri și mai bune vor răsări din acele momente. Fă-ți timp și fii bun cu tine, pentru a răspândi mai departe bunătatea în lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *